Comunicat Oficial: Informació sobre el nou acord de l’ERC amb l’AESP-RCP i la continuïtat del projecte del CCR

Benvolgudes, benvolguts,

L’European Resuscitation Council (ERC) ha comunicat que, a partir de l’1 d’octubre de 2026, la seva activitat formativa a l’Estat espanyol es vehicularà mitjançant l’AESP-RCP, entitat que reconeix com a nou National Resuscitation Council.

Durant aquest darrer any, el Consell Català de Ressuscitació (CCR) ha mantingut un diàleg constant amb l’ERC per tal de preservar el model de col·laboració existent, manifestant també el nostre desacord amb una decisió adoptada de manera unilateral i sustentada en una estructura que encara no ha acreditat la seva experiència en l’àmbit de la formació en ressuscitació. Aquesta preocupació és compartida per altres centres de formació.

Paral·lelament, el CCR ha continuat desenvolupant el seu projecte institucional, que va molt més enllà de l’organització de cursos i que integra formació, recerca, divulgació i col·laboració amb les institucions sanitàries del país.

En aquest context, durant els darrers mesos el CCR està treballant en els següents objectius:

  • Presentació al Departament de Salut d’un Model Català de Formació en RCP, elaborat de manera transparent i en sintonia amb les línies estratègiques del Departament, amb l’objectiu d’oferir un model estable, rigorós i adaptat a les necessitats dels professionals sanitaris de Catalunya.
  • Col·laboració amb el Departament d’Educació per mantenir i reforçar la formació en suport vital als centres educatius.
  • Mantenim els convenis de col·laboració amb institucions com Creu Roja de Catalunya, el SEM, l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya, i recentment incorporat el CISTE de la Universitat Rovira i Virgili
  • Acreditació de tots els cursos del CCR amb crèdits ECTS, mitjançant InterAc Salut i la participació de catorze universitats.
  • Manteniment de l’acreditació del Consell Català de Formació Continuada de les Professions Sanitàries (CCFC).
  • Finalització del nou curs d’Atenció al Pacient Traumàtic Greu, amb nous materials docents, llibre digital i acreditacions ECTS i CCFC.
  • Finalització del desenvolupament del nou curs SVI-TES, previst per iniciar-se l’octubre de 2026.
  • Actualització dels cursos propis de Suport Vital Bàsic, Immediat i Avançat, adaptats a les Guies Europees 2025.

En relació amb els cursos d’instructors BIC i GIC programats fins a finals d’any, en els pròxims dies informarem de les decisions adoptades i del procediment que se seguirà per garantir la màxima seguretat i transparència.

Volem transmetre un missatge de tranquil·litat i confiança. Durant el curs acadèmic 2026-2027 CCR continuarà oferint una formació de qualitat, basada en l’evidència científica, amb acreditacions oficials i amb el compromís que l’ha caracteritzat durant més de tres dècades al servei dels professionals sanitaris i de la societat.

Barcelona, 10 de juliol de 2026

Consell Català de Ressuscitació

 

Publicat el 10 de juliol del 2026