L’1 de juliol vam celebrar la Jornada de Reacreditació i Actualització en Suport Vital als Centres Educatius, adreçada als docents acreditats que imparteixen aquesta formació a les escoles. Hi van participar una trentena de docents, que van actualitzar i reforçar els seus coneixements d’acord amb les noves Guies 2025.
Més enllà de l’actualització tècnica, aquesta jornada respon a un objectiu de fons que dona sentit a tot el projecte: aconseguir que els infants rebin formació en suport vital a l’escola des de ben petits, de manera reglada, obligatòria i homogènia, com una part més del currículum escolar.
Formar la ciutadania comença precisament aquí, pels més menuts. Un infant que creix aprenent a reconèixer una emergència i a actuar-hi es converteix, amb el temps, en un adult preparat per salvar una vida. Per això, garantir que aquesta formació arribi a totes les aules amb els mateixos criteris i la mateixa qualitat té un impacte que va molt més enllà de l’aula: enforteix tota la cadena de supervivència de la societat.
I perquè aquesta formació arribi als centres educatius amb el rigor i l’homogeneïtat necessaris, és imprescindible que els docents que la imparteixen estiguin al dia. Jornades com aquesta ho permeten i, alhora, ens permeten consolidar una xarxa de professionals compromesos amb un mateix objectiu.
Agraïm la implicació de tots els i les docents que fan possible aquest projecte. Gràcies a la seva tasca, cada curs hi ha més infants a Catalunya que aprenen que ells i elles també poden ajudar a salvar vides.